Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

טלפון:

054-4490486

טחינת הקפה המושלמת: התאמת פולי קפה למטחנות

טחינת הקפה המושלמת: התאמת פולי קפה למטחנות

אתם קונים פולי קפה איכותיים, טוחנים אותם בעצמכם ומבשלים אותם במכונת קפה ביתית יוקרתית – ובכל זאת כמעט אף פעם לא מרוצים מהקפה שלכם עד הסוף?

זה טבעי לרדוף אחר כוס הקפה המושלמת. כדי להשיגה, תצטרכו לשלב בין אומנות ומדע ולעשות את כל השלבים נכון. יכול להיות שאתם “נופלים” בשלב הטחינה, מכיוון שהוא יותר מורכב ממה שלא מעט אנשים נוטים לחשוב.

אנחנו כמובן לא יכולים לדעת, אבל מוכנים לנחש שברגע שתרכשו את מטחנת הקפה הנכונה, כל הבעיות שלכם יפתרו באורח פלא.

לפניכם מדריך מקיף להתאמת פולי קפה מומלצים למטחנות המתאימות.

סוגי מטחנות קפה

מטחנות להבים – משתמשות בלהבים מסתובבים כדי לקצוץ פולי קפה. למרות שהן בדרך כלל זולות יותר, הרבה מהן מייצרות טחינה לא אחידה שפוגעת בעקביות הטעם.

מטחנות דיסקים – מורכבות משני משטחים מסתובבים שביניהם נטחן הקפה. מציעות יותר עקביות מבחינת גודל הקפה. דיסקים יכולים להיות שטוחים (עקביות ללא דופי אך יכולות להיות מרעישות) או בצורת חרוטים (מגוונות מאוד, שקטות ופחות נסתמות. אידיאליות לטחינה עבור סוגי קפה שונים, מאספרסו ועד פרנץ’ פרס).

התאמת פולים למטחנות

סוג פולי קפה:

קלייה כהה ושמנונית יותר – נוטה להשאיר שאריות שעלולות לסתום את המטחנות. עבור סוגי פולים אלה, מטחנת חרוטים היא בדרך כלל הבחירה הטובה ביותר מכיוון שהיא מתמודדת היטב עם שאריות וקלה יותר לניקוי.

קלייה בהירה יותר – פולים פחות קלויים ויותר צפופים יכולים להיות יחסית מאתגרים לטחינה, מה שעלול לשחוק את מטחנות הלהבים במהירות. מטחנות דיסקים, במיוחד דיסקים שטוחים, יעילות יותר מכיוון שהן מספקות את הכוח והעקביות הדרושים להשגת טחינה אחידה.

גודל טחינה ושיטת חליטה:

אספרסו – מצריך טחינה של קפה ספיישלטי בצורה עדינה ועקבית, שמושגת בצורה הטובה ביותר עם מטחנת דיסקים איכותית. הדיוק של מטחנת דיסקים שטוחים עשוי להתאים במיוחד.

פרנץ’ פרס – חליטה זו דורשת טחינה גסה יותר, שניתן להשיג בקלות על ידי כל סוג של מטחנת דיסקים. ניתן להשתמש גם במטחנות להבים, אך בהן הסיכון לטחינה יתר גובר.

קולד ברו – קפה כזה יש להכין עם פולי קפה מומלצים בטחינה בינונית-עדינה. מטחנת חרוטים מציעה את הדיוק הדרוש לשמירה על הטעם והארומה ללא מיצוי יתר.

העדפות אישיות ותקציב:

למתחילים – אם אתם חדשים בקפה, אולי עדיף להתחיל עם מטחנת להבים פשוטה כדי להתנסות עם פולים ומרקמים שונים, לפני שתשקיעו במטחנת דיסקים יקרה יותר.

למנוסים – אם מבחינתכם הכנת קפה היא צורת אמנות ואתם שותים לעיתים קרובות, השקעה במטחנת דיסקים איכותית מבטיחה את פרופיל הטעמים הטוב ביותר, כמובן לצד פולי קפה איכותיים במיוחד.

לסיכום

הטחינה המושלמת משתנה בהתאם לסוג הפולים, שיטת הבישול והעדפות הטעם האישיות שלכם. כעת אתם יודעים מה שצריך כדי לרכוש את מטחנת הקפה הנכונה. כל זה נשמע לכם מסובך? אולי אתם אנשים של קפסולות קפה – וגם זה בסדר גמור.

בשידור חי מבלוג הקפה שלנו