Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

טלפון:

054-4490486

כיצד לבחור את קפסולות הקפה הנכונות עבורכם?

כיצד לבחור את קפסולות הקפה הנכונות עבורכם?

קפסולות קפה הן חלום עבור מיליוני חובבי קפה ברחבי העולם, שיכולים להנות מהמשקה האהוב מבלי להתאמץ, במהירות ובאיכות גבוהה.

הבעיה היחידה: יש כל כך הרבה קפסולות שונות שקשה לבחור, והשמות שלהן פעמים רבות לא מבשרות רבות לגבי הקפה עצמו. אז איך בכל זאת מגלים מה הקפסולה מכילה? כיצד בוחרים את הקפסולות המתאימות להעדפות שלכם?

בין אם אתם מחפשים קפסולות למכונות נספרסו או לכל סוג אחר של מכונה – המדריך הזה יעזור לכם לבחור נכון.

רמת הקלייה

לפני שהם נטחנים ומוכנסים לתוך קפסולות קפה אטומות, פולי קפה נקלים. רמת החום המופעל על הפולים משפיעה על רמת הקלייה: בהירה, בינונית או כהה.

כדאי לקרוא ולהבין מראש מהי רמת הקלייה של קפסולות שאתם שוקלים לרכוש, מכיוון שיש לה השפעה רבה על טעם הקפה:

  • קלה – הקפה הכי חומצי, מכיוון שהפולים לא נחשפים לחום במשך זמן רב ושומרים על טעמם המקורי. הטעם פירותי ומורגש בפה זמן רב אחרי הלגימה.
  • קלייה בינונית – הטעם, העושר והחומציות של הקפה מתונים. הטעם מתוק יחסית לרמות האחרות.
  • כהה – בשל החשיפה הארוכה לחום, זה הקפה הכי פחות חומצי, חזק ומריר.

בשלבים הראשונים (בהנחה שאתם עדיין חדשים בקפה), מומלץ לנסות את כל הרמות, כדי להבין מה אתם מעדיפים. מנקודה זו, תוכלו למקד את ההעדפה שלכם.

הזן

ישנם למעלה מ-100 מינים של קפה. ערביקה ורובוסטה הם שני המינים הנפוצים ביותר. הם לא הכי זולים וגם לא היקרים ביותר, אלא פשוט הכי מקובלים על חובבי קפה ברחבי העולם. נסו להבין איזה מהם טעים לכם יותר. קחו בחשבון שמרבית הקפסולות מכילות תערובת, אך בדרך כלל אחד הזנים יותר דומיננטי.

גידול

ככל שקפה גדל במיקום יותר גבוה, הוא נחשב איכותי יותר מבחינת טעם, ארומה וחומציות. אזורי גידול גבוהים ידועים הם מרכז ודרום אמריקה (קולומביה, גואטמלה, קוסטה ריקה), אפריקה (אתיופיה וקניה). זכרו זאת כאשר אתם בוחרים קפסולות לוואצה או של מותג אחר, מכיוון שבדרך כלל כתוב על האריזה מהיכן הגיעו ומכך תוכלו להסיק על איכות הקפסולות.

טריות

ידוע כי קפסולות קפה מאלומיניום שומרות על טריות הקפה זמן רב יותר מאשר קפסולות פלסטיק. יתרון זה מתווסף לעובדה שהן גם ידידותיות יותר לסביבה.

סיכום

מכונת קפה ביתית מאפשרת לכם להתנסות, לגבש העדפות ולהתקבע על קפסולות קפה שהכי מתאימות לכם. מומלץ לדעת עליהן כמה שיותר פרטים לפני שבוחרים וקונים.

כמובן שאם יש לכם אילוצים, עליכם לקחת אותם בחשבון. למשל, אם אתם לא צורכים קפאין מסיבה כלשהי, בחרו קפסולות נטולות קפאין.

לסיום, זכרו שגם אחרי הבחירה יש לכם דרכים להשפיע על טעם הקפה. לדוגמה, הוספת חלב, סוכר וחומרי טעם אחרים יכולה לשדרג את חווית הקפה שלכם.

 

בשידור חי מבלוג הקפה שלנו