Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

טלפון:

054-4490486

קליית קפה בבית

קליית קפה בבית – איך עושים את זה נכון?

בוקר טוב מתחיל בקפה טוב, ואין טוב יותר מקפה, מפולי קפה ירוק מקלייה ביתית, הנמצאים בשיא טריותם ומפיצים ארומה נפלאה במטבח. את המדריך לקליית קפה בבית הכנו במיוחד עבר אוהבי הקפה באשר הם ובעיקר לאלו, שרוצים להתנסות בקלייה ביתית ולטעום קפה רענן מאין כמותו, הנמצא בשיאו.

איך מתחילים?

ראשית הצטיידו בתנור אפייה ומחבת, אלו הם כלי הבסיס הנדרשים למלאכת קליית קפה, ושנית, הצטיידו בסבלנות, מטליות לחות ומילות הרגעה, כיוון שהתהליך כרוך בפיח, עשן וקליפות קפה, שעפות לכל עבר במטבח. אלו שהתברכו בחצר או מרפסת יוכלו להעתיק את קליית הקפה אל מרחב החוץ בעזרת גזיה ומחבת וכך לשמור על מרחב הפנים נקי מעשן. ולאלו שאין חצר בנמצא אנו ממליצים לוותר על קליית קפה ירוק במחבת ולהתמקד בתנור האפיה.

עקרונות הקלייה

הקלייה מבוססת על חום בעוצמה משתנה, ערבוב וצינון.

קליית קפה בתנור

הכלים הדרושים:

  1. תנור
  2. מגש אפיה
  3. מסננת פסטה
  4. מאוורר
  5. כף עץ

תהליך העבודה

לאחר שחיממתם את התנור ל-150 מעלות הכניסו מגש אפיה עם שכבה דקה של פולי קפה רגיל או פולי קפה ירוק והניחו למגש להתחמם. לאחר כ-10 דקות, הגבירו את עוצמת התנור ל 220 מעלות  עד לשמיעת “קול הפיצוץ” הראשון. בשלב הבא ערבבו את פולי הקפה עם כף עץ והמשיכו להעלות את הטמפרטורה בעוד 20 – 30 מעלות, המשיכו לבשל את הפולים עד שצבעם משחים. (ואל תיבהלו תהליך קליית קפה מלווה בניחוח שרוף) לאחר מכן הוציאו את הפולים אל מסננת הפסטה והניחו להם להתקרר באמצעות מאוורר. לאחר כשבעה עד עשרה ימים הפולים יגיעו לשיא בשלותם ותוכלו להכין מהם קפה איכותי ומשובח.

קליית קפה במחבת

הכלים הדרושים

  1. מחבת
  2. גזיה או פלטת גז
  3. מכסה למחבת
  4. כף עץ
  5. מסננת
  6. מאוורר

תהליך העבודה

יש לשפות מחבת על האש ולהניח לה להתחמם. לאחר מכן יש להכניס את הפולים למחבת בשכבה דקה ולכסות. לאחר שנשמע הפיצוץ הראשון יש לערבב את הפולים היטב. בשונה מתהליך קליית פולי קפה בתנור- כאן חשוב להישאר דרוכים על מנת להימנע מחריכת הפולים ואובדן הארומה. כשהפולים משחימים כבו את האש והעבירו את פולי הקפה למסננת פסטה, צננו את פולי הקפה עם מאוורר, והמתינו עוד שבעה -עשרה ימים עד שיגיעו לשיא טריותם.

הערה חשובה: ניתן לצרוך את הפולים גם למחרת הקלייה אבל לא ביום הקלייה, כיוון שב-24 שעות הראשונות מתרחשים תהליכים כימיים לשחרור פחמן דו חמצני.

לסיכומו של עניין, כשמדובר על כוס הקפה שלכם – שלמות היא המטרה. בין אם אתם קולים פולי קפה בשיטה הייחודית לכם, ובין אם נצמדים לכללי הטקס, כאשר אתם בוחרים בחומרי גלם מהאיכות הגבוהה ביותר, התוצאות יהיו בהתאמה. פולי הקפה מגיעים לשיאם בין שבעה לעשרה ימים מהקלייה- ובפרק זמן זה טעמם משובח ורענן. פולי קפה ופולי קפה ירוק ממרכז ודרום אמריקה, מרמות אפריקה ומאסיה, שעברו תהליכי שטיפה וייבוש איכותיים, משפיעים על גוף הקפה שתקבלו, הארומה ומאפיין הטעם הסופי.

לקניית פולי קפה איכותיים ברמה גבוהה מתוצרת מינוטו לחצו כאן

בשידור חי מבלוג הקפה שלנו